E-Filathlos Blog

All about E-nformation and Sports

Τι πρέπει να γνωρίζετε για διατροφή για ποδοσφαιριστές

| 0 comments

Είτε θέλετε να γίνετε παικταράς με καριέρα όπως του Beckham είτε απλά ανταγωνίζεστε στο τοπικό σας πρωτάθλημα ποδοσφαίρου, η σωστή διατροφή είναι απαραίτητη για να αποδώσετε όσο καλύτερα μπορείτε στα παιχνίδια σας. Το ποδόσφαιρο είναι ένα άθλημα που απαιτεί πολλή δύναμη και μεγάλη ταχύτητα και ευκινησία. Για να ανταποκριθούν οι ποδοσφαιριστές στις διατροφικές τους ανάγκες θα πρέπει μέσω της διατροφής τους να προσλαμβάνουν αρκετές θερμίδες, βιταμίνες, μέταλλα και υγρά. Μία σωστή δίαιτα και καλές διατροφικές συμβουλές μπορούν να βελτιώσουν σημαντικά την απόδοση ενός ποδοσφαιριστή στο γήπεδο.

1. Σωστή κατανάλωση θερμίδων

Οι ποδοσφαιριστές χρειάζονται πολύ περισσότερες θερμίδες από ότι οι άνθρωποι που κάνουν καθιστική ζωή. Είναι πολύ σημαντικό λοιπόν η πρόσληψη θερμίδων να γίνεται από υγιεινά τρόφιμα, προκειμένου να διατηρηθεί το σωματικό βάρος και η μυϊκή μάζα του παίκτη στα κατάλληλα επίπεδα. Ο καλύτερος τρόπος για να καταλάβει κανείς αν προσλαμβάνει αρκετές θερμίδες, είναι να προσέχει το βάρος του. Αν αυτό αυξάνεται συνεχώς, τότε είναι πολύ πιθανό να καταναλώνει πάρα πολλές θερμίδες, πιο πολλές απ’ ότι χρειάζεται. Αν από την άλλη το βάρος μειώνεται, μάλλον θα πρέπει να γίνει κάποια αύξηση στην πρόσληψη θερμίδων. Οι αθλητές γενικότερα πρέπει να παίρνουν περίπου το 60 τοις εκατό των θερμίδων τους από υδατάνθρακες, λιγότερο από το 30 τοις εκατό από το λίπος και το υπόλοιπο από τις πρωτεΐνες. Γι’ αυτό και υπάρχει ειδική διατροφή για ποδοσφαιριστές και άλλους αθλητές.

2. Σωστή ενυδάτωση

Η ενυδάτωση είναι πολύ σημαντική για την καλή απόδοση κατά τη διάρκεια ενός ποδοσφαιρικού αγώνα, σύμφωνα με τον Cristiano Ralo Monteiro του Escola de Paulista Medicina. Ο γνωστός αυτός επιστήμονας σ’ένα άρθρο του που δημοσιεύεται στο τεύχος του Ιουλίου του 2003 του «Revista de Medicina Brasileira do Esporte» αναφέρει ότι σωστή ενυδάτωση πριν τον αγώνα , κατά τη διάρκεια του και μετά το τέλος του είναι πολύ σημαντική, δεδομένου ότι ακόμη και πολύ μικρής έκτασης αφυδάτωση του παίκτη μπορεί να επηρεάσει δραματικά την απόδοσή του στον αγώνα. Ο ίδιος αναφέρει επίσης ότι οι κανόνες του ποδοσφαίρου, οι οποίοι αναγκάζουν τους παίκτες να περνούν πολύ χρόνο στον αγωνιστικό, δεν βοηθούν στην επαρκή ενυδάτωση των ποδοσφαιριστών. Επίσης, η ζέστη και ο ήλιος είναι πολύ σημαντικοί παράγοντες για τους ποδοσφαιριστές. Θα πρέπει οι ποδοσφαιριστές να πίνουν παραπάνω υγρά, όπως νερό και ποτά με ηλεκτρολύτες τις μέρες με πολλή ζέστη ή υγρασία. Ο Monteiro συνιστά την κατανάλωση ενός κρύου ποτού, πλούσιο σε νάτριο και υδατάνθρακες μετά από την προπόνηση ή τον αγώνα για γρηγορότερη και καλύτερη ανάκτηση των δυνάμεων. Αποφύγετε τα ποτά με καφεΐνη ή αλκοόλ για την ενυδάτωση σας.

3. Σωστή ανάκτηση δυνάμεων

Μετά από ένα παιχνίδι ή τη προπόνηση, τα αποθέματα υδατανθράκων και υγρών του σώματος ενός ποδοσφαιριστή είναι πιθανό να έχουν εξαντληθεί. Πέρα από την ενυδάτωση λοιπόν, ένα ποδοσφαιριστής θα πρέπει να καταναλώνει γεύματα πλούσια σε υδατάνθρακες και πρωτεΐνες αμέσως μετά την προπόνηση ή τον αγώνα. Ένα μείγμα πρωτεϊνών και υδατανθράκων αυξάνει την ανάκτηση των δυνάμεων περισσότερο από ότι οι σκέτοι υδατάνθρακες. Οι υδατάνθρακες βοηθούν το σώμα να προετοιμαστεί για τις μελλοντικές προπονήσεις ενώ οι πρωτεΐνες βοηθάνε στην αποκατάσταση των μυών. Μερικά καλά γεύματα μετά από προπόνηση ή αγώνα είναι ένα ποτήρι με σοκολατούχο γάλα, ένα μπολ με δημητριακά ολικής αλέσεως με άπαχο γάλα ή ένα γιαούρτι με φρούτα και ξηρούς καρπούς.

4. Σωστά γεύματα πριν από τον αγώνα

Το γεύμα ή το σνακ που τρώει ένας ποδοσφαιριστής πριν τον αγώνα μπορεί να τον βοηθήσει να αποδώσει καλύτερα. θα πρέπει λοιπόν να φάει ένα γεύμα πλούσιο σε υδατάνθρακες περίπου δύο ώρες πριν από έναν αγώνα. Θα πρέπει επίσης να περιορίσει την ποσότητα του λίπους που τρώει πριν από έναν αγώνα, καθώς το πολύ λίπος μπορεί να προκαλέσει δυσφορία στο στομάχι κατά τη διάρκεια έντονης σωματικής άσκησης, όπως ένας αγώνας ποδοσφαίρου. Καλές επιλογές γευμάτων που περιλαμβάνουν υδατάνθρακες είναι οι γλυκοπατάτες, τα δημητριακά ολικής αλέσεως και τα φρούτα.

 

Αφήστε μια απάντηση

Required fields are marked *.